24. okt. 2007

Uken hjemme <3 (5. – 9. oktober);

Fredag var det legetime i Lakselv.. måtte få erklæring på at morfar er alvorlig syk og at han ikke var det da jeg reiste til Brasil i august. Og det var han ikke, jeg tenkte jo at dette går sikkert bra – alle i familien er friske og sunne. Så fort kan ting skje...
Mamma sin lege er fra Portugal, så når hun hørte at jeg studerte i Brasil forlangte hun å snakke med meg – på portugisisk. Både mamma og damen i resepsjonsluken sto der som spørsmålstegn å hørte på.. hehe:)
Etterpå slo jeg, mamma og Tina ihjel 3 timer i Lakselv sentrum.. og 3 timer i Lakselv uten noe spesielt å gjøre er ganske mye altså!! Traff på noen kjentfolk og fikk en del klager på at jeg var så brun (eller som de sa; skitten..).
Hentet Rayner (bror) på flyplassen og kjørte hjem. Var hos morfar en stund.. Spiste ferske reker til kveld:)
Lørdag var jeg på besøk hos bestemor, som selvsagt hadde fått med seg at jeg var hjemme en tur. Godt å snakke litt med henne også.. bestemor er best!
Rayner mekket middag, men jeg foretrakk å sove litt imens de andre spiste.. fortsatt sliten etter reisen.Gikk meg en lang tur og snakket i mobil med Siffen etter at jeg våknet.. På kvelden dro jeg og brodern en tur på puben for å snakke om andre ting enn det som stort sett snakkes om hjemme for tiden (..).

Søndag var presten hjemme på besøk hos mor og far (mormor og morfar..). Han sa at han husket meg fra konfirmasjonen min, haha – liksom. :) Forsøkte å skrive på eksamen min, men det var litt vanskelig å konsentrere seg om skolesaker så jeg ga opp. Kjørte over til Skaidi for å hente Siff, droppet innom lillestorebrodern (Robert) og ble visst sittende en stund å skravle. Er det noe Wilhelmsens kan så er det skravling! :) Min unnskyldning for å bli så lenge var at Robert S (en annen Robert ja) kom på besøk rett etter meg og parkerte meg inne, så jeg måtte jo faktisk vente til han dro:P
Vel hjemme igjen ble det kveldsmat med Siffeliffen, spiser alltid masse når jeg er sammens med henne. Var vel på tide at jeg spiste noe også, kun spist en gang om dagen siden torsdag..

Mandag ble siste besøk til bestemor før jeg reiste igjen, og så skulle jeg ta siste besøk til mor og far også – noe jeg ikke hadde sett fram til. Skulle sitte der å skrive på eksamen om kvelden, men hadde seriøst bare rukket å åpne boken før jeg ble satt som sjåfør til Hammerfest for å hente gammeltante Hjørdis (søstersen til far). Prøvde å nekte først, men da måtte mamma gjøre det.. og hun hadde ikke sovet om natten siden far våkner så ofte og trenger hjelp til noe. Så da var det bare å låne bilen til storestorebror (Ronny) og sette langlysene mot Hammerfest. Mamma var med for å kjenne igjen gammeltante og Siffen med som selskap + koffertbærer. Etter 3 timer og en del km/t over fartsgrensen var vi tilbake og jeg var altfor sliten til å skrive på eksamen.
Var iallfall godt at gammeltante kom.. hun tok alt med knusende (og beundringsverdig) ro og aksepterte livets gang. Hele huset ble liksom roligere etter at hun kom inn døra:) Mor sitt humør ble også betraktelig bedre, og hun kunne endelig snakke om andre ting enn hva som kommer til å skje osv osv.. ikke så morsomt å høre på. På natten fikk jeg endelig bestilt billett til Trondheim og fikset hotellrom i Lisboa (har ½ døgn ventetid der når jeg skal tilbake......).

Tirsdag sto jeg opp tiiiidlig for å pakke ferdig, noe som ikke passet helt i min brasilianske døgnrytme. Skrev ut masse papirer til ditt og datt... som jeg seff klarte å glemme igjen hjemme da jeg dro. Siste stopp før jeg startet til flyplassen var mor og far – for å ta farvel, mest sannsynlig for alltid. Alt jeg vil si om den saken er; HARDT..
Og jeg setter ufattelig pris på at du finnes Siffen!!!

Denne dagen kom den første snøen i Finnmark.. mye snø! Så mye at det var på tide å bytte til vinterdekk.. noe som ingen hadde gjort ennå.. Så da måtte jeg kansellere flybilletten og bestille ny til senere på kvelden. Er det mulig...
Kom meg iallfall til Alta og fly etterhvert, faktisk helt til Tromsø før det oppsto flere problemer. Der ble flyet 1 time forsinket pga snøværet... FY FADER jeg er lei av både fly og forsinkelser nå!! Denne uken har gjort meg til verdens bitreste 24-åring... skjebnen må virkelig ha noe imot meg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar