24. okt. 2007

Trondheim<3 (9. – 11. oktober)

Var godt å se kjæresten igjen da, og virket som om han satt pris på at jeg kom på besøk han også:P Han hadde forresten skaffet seg et svært akvarium, noe som ga meg et nytt tidsfordriv; banke i glasset så alle stimfiskene sprer seg.. :D
Uheldigvis fikk jeg bare 1 og ½ dag i Trondheim, og i løpet av den tiden måtte jeg skrive eksamensoppgaven min. Planen var jo å treffe Sara og Marianne imens jeg var hjemme, men jeg hadde rett og slett ikke tid:( Mette kom innom onsdagskveld, så fikk snakket litt med henne iallfall. :) På natten satt jeg oppe for å skrive oppgave..

Torsdag var reisedag (på nytt....). Hadde ikke sovet så mye siden jeg satt oppe å plaget fiskene etter at jeg ble ferdig med eksamen (sorry Morten:P).
I bagasjen hadde jeg med godteri og andre småtterier for 600kr, folk i klassen hadde sendt meg ønskelister hele uken.. hehe:) Hadde bl.a. 12 store plater Freia melkesjokolade...
Det sluddet i Trondheim da jeg dro..
Da jeg kom til Oslo kunne jeg til min store overraskelse (...) se at kjære TAP hadde forsinkelser i dag også.. på mitt fly til Lisboa. Yes indeed! Jeg har ikke ord...

Kom meg til Lisboa etterhvert og kastet meg inn i en taxi. Taxisjåfen min kunne engelsk, noe som sikkert ikke er SÅ uvanlig der som det er i Brasil. Han spurte hvorfor i allverden jeg skulle bo på et hotell utenfor byen når jeg kun skulle være her 12 timer, så jeg måtte forklare han at jeg hadde vært våken i 1 og ½ døgn og sårt trengte søvn.. Så lovet jeg å besøke byen hans igjen en gang senere for å utforske:)
Ble enige om at han skulle hente meg på hotellet morgenen etter og kjøre meg tilbake til flyplassen. Koselig kar:)

Fikk et fint rom igjen.. men var ganske ensomt gitt. Vurderte å kjøpe meg internettgreie til rommet, men tok istedet et laaangt bad. Total avslapning.. :) La meg i sengen og så på TV-serier på laptopen, finnes ikke så mange engelsktalende kanaler på TV i Portugal. Merkelig nok:P
Forresten hadde jeg vondt i panna etter at Morten forsøkte å skalle meg ned her om dagen:P (kan være at jeg vrir litt på historien nå.. hm:P)

Våknet uthvilt fredagsmorgen og ble møtt ved utgangen av en smilende taxisjåfør – som faktisk var presis. Mp3-spiller og norske blader i sekken; klar for lang flytur tilbake til Salvador..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar