24. okt. 2007

Fredag 12. – mandag 22. oktober; Cachoeira og reportasjeskriving

På flyplassen ble jeg møtt av Ricardo, sånn etterhvert:P Brasilianere altså.. hehe.
Var rett til Pier Sul, pakke om bagen og avgårde til busstasjonen. Så ventet en 2 timers busstur til Cachoeira, en sjarmerende by med 32 000 innbyggere.
Ble møtt av festglade klassekamerater, så hoppet i dusjen og be med for å høre siste ukes nytt. Endte opp med å legge meg sent om natten.. VELDIG sliten!
Bodde på et gammelt kloster i byen og delte rom med svenskene Tina og Christina. Derfor snakket jeg etterhvert en lekker blanding av nordnorsk, bokmål, svensk og engelsk.. iblant noen portugisiske ord også;)
Tok meg 2-3 dager å få døgnrytmen tilbake, så var det å sette igang med min første fotoreportasje. Fant meg til slutt et ”case”, Aqivaldo. Han styrte en herresalong i byen.. Ble mange turer dit for å observere og ta bilder, tipper han må ha blitt litt lei meg til slutt. :)
Ellers var jeg på båttur, så på at Peace laget kunst (tagging er kunst her) og ble spådd to ganger. Selvsagt var det meste bare bullshit.. Jeg nevner noe; jeg er et medium (!!), jeg tiltrekker meg døde ånder (!!), de døde åndene ødelegger alle mine planer, jeg kommer til å reise mye i løpet av livet mitt, jeg kommer kun til å få guttebarn og for å bli kvitt all emine problemer må jeg dusje med planter.. jeppjepp;)
Fredagen etter at vi kom til Cachoeira dro vi hjem til Salvador igjen. Det var en humpete busstur.. varmt var det også! Godt å komme hjem ja! :)
Natt til mandag satt jeg og Nha oppe med reportasjen vår... flinkiser altså! For en gangs skyld var jeg ferdig 3 timer før fristen..! WOW:) Om ettermiddagen tok vi oss en velfortjent powernap.. som varte i 4-5 timer.. ehhee.
Fikk melding fra mamma om at morfars behandling er avsluttet og at han kun får smertestillende..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar