24. okt. 2007

Onsdag 3.oktober; ENDELIG! Jeg hater TAP...

Hater å våkne alene! Eller, å ikke kunne snakke med noen om jeg vil.. hadde jeg vært i Norge kunne jeg bare ringt Siffa ellerno, men det blir en smule dyrt fra Brasil gitt. Fikk iallfall vekslet noen ord med folk i heisen, ved frokost (fancy frokost forresten) og i resepsjonen.
Ringte mamma fra telefonen på rommet, fikk 3 minutter gratis samtale av TAP:P Kjedet meg i flere timer og sov litt innimellom. Morten ringte meg etterhvert, så fikk klaget litt over forsinkelsen til han.. Leo ringte også og spurte om jeg ville være med på stranden, men da hadde jeg akkurat fått brev fra resepsjonen om at vi ble hentet på hotellet klokken 15:30, så jeg måtte takke nei. Fikk tatt min siste dusj i klorvann på en stund og pakket tingene mine – på nytt!
På vei inn i minibussen til flyplassen var det plutselig noen som sa ”Hei, hvor ble du av i går da?” til meg. Tok meg noen sekunder å skjønne det siden jeg ikke ventet å høre norsk akkurat akkurat der og da. Det var noen norske oljearbeidere som også hadde hørt meg snakke norsk på flyplassen i går, og de lurte på hvorfor jeg ikke var med minibussen til hotellet i går kveld. Så da fikk jeg klaget om teite TAP på nytt:P

På flyplassen ventet kø, as usual. Men gikk ganske raskt.. Leo var på jobb og stakk bortom for å ønske meg smertefri tur.. hehe. Så gikk alt smooth oh vi kunne endelig boarde flyet, emd samme seter osv som i går. Herlig! 1 døgn forsinket var vi på vei:)
Flyturen gikk greit, kjedet meg de første timene og så omtrent alle filmene som gikk hos TAP denne måneden. Hadde dobbeltsete for meg selv, så fikk god plass når jeg skulle sove.

I Portugal måtte jeg vente i 5 timer.. fra klokken 05 om morningen til klokken 10. det var kjedelig! Ingen kisoker hadde åpnet så tidlig, så fikk ikke kjøpt meg blader eller noenting. Og laptopen var fri for strøm siden jeg brukte opp alt kvelden før.. På toppen av det hele dukket det plutselig opp forsinkelser på avgangs-skjermen; jepp, TAP sitt fly til Oslo ble 45 minutter forsinket.. Åh som jeg elsker dette selskapet!
Satt å så på klokken hvert 15 minutt på flyturen opp til Norge, og så liten sjanse til å rekke flyet jeg hadde tenkt å ta fra Oslo til Alta..
Vel framme på Gardermoen trampa jeg opp til SAS Billettservice og ba om første og beste billett opp til vest-Finnmark. Og jeg rakk faktisk flyet jeg var redd for å miste også, rakk å sjekke inn 5 minutter før det stengte! :P Endelig litt flaks!!!

Klokken 18 landet jeg i Alta, en 2-timers flytur gikk jo kjapt som bare det:P Tina hentet meg på flyplassen og Siffen dukket også opp, så dro vi hjem til henne så jeg kunne få skiftet. Det var kaaaaaaldt i Alta...
Dro ut for å spise og skravle, herregud så dyrt det er å spise ute i Norge:P haha
Ville egentlig rett hjem for å legge meg senere, men mamma ringte og mente det var best om jeg kom for å treffe morfar med en gang. Så vi dro dit og ble en god stund. Det var mildt sagt TUNGT.. jeg er ikke vant til å se morfar ligge slik, faktisk kan jeg aldri huske at han har vært syk noensinne! Men det var fortsatt godt å være der.. ble roligere bare av å være i samme hus.Takket dog nei til å overnatte der, jeg er rar sånn sett; om jeg er trist liker jeg å være alene! Så jeg dro hjem, tok en etterlengtet dusj i norsk vann og sov i min egen seng! :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar