8. okt. 2007

Tors 13.september

I dag var det observasjonstur til markedet i Sao Joaquim etter skolen. Sies å være latin-amerikas største! Her var det MANGE rare lukter og en hel del merkelige folk.. De solgte alt fra frukt til krydder til levende geiter til bein fra okser (jepp) til innvoller (jeppjepp) til leker til kattemat osvosv.. Dyr blir forresten ikke så pent behandlet her om de likevel skal ende opp på middagsbordet.... :( Fikk tatt noen bilder, og mange poserte villig! Faktisk var det mange som rett og slett tagg oss om å bli fotografert! Heh..
Naomi kom plutselig over en indianer som skulle selge en tarantell. Hennes pappa har visst hatt mange sånne tidligere og som den dyrevennen hun er kunne hun ikke la den ”vesle” krabaten ende opp som ofringsgave, så hun og Ricardo spleiset på den for å gi den et godt hjem!!! Eklingen kostet 20 reais, dvs 60 kr.. og hvor mye koster en sånn en på dyrebutikk hjemme egentlig??! hmm..
Etter 1 time i deilig lukt fra diverse innvoller på markedet fikk vi lov til å vende nesa hjemover igjen, og jeg var påpasselig med å sette meg noen seter FORAN Naomi i tilfelle hennes lille venn skulle klare å rømme ut av veska hennes...
Regnet hele kvelden, så det gikk med soving og godterispising – som vanlig!
Ikke bare kommer jeg til å være lat når jeg kommer hjem, jeg kommer også til å være temmelig feit..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar