8. okt. 2007

Onsdag 12.september

Lunsjet ute i dag.. tok med oss matpakken og satt oss nede ved sjøen. Koos! :) Portugisisken går greit, men orker ikke anstrenge meg så mye siden jeg heller vil lære meg spansk.. tror jeg får mer bruk for det senere! Observasjonstur til favela i Calabar i dag. En favela er vel lettest åå oversette som slum på norsk! Det er som en egen liten by i byen! Kontrasten til de rike elelr mellomklassen blir veldig stor.. Favelan er slitt og de som bor det bor trangt. Over de små husene kan man se de høye leilighetsbygningene til mellomklassen.. rart. Favelaene vokser faktisk mellom sånne store bygninger, folk bygger bare der det er plass! Heh..
Ikkeno å si på humøret til de som bor der da.. barna løper rundt og er blide og fornøyde. Nordmenn har noe å lære.. Og jeg har iallfall begynt å sette mer pris på det vi har i Norge nå! Var selvsagt fullt klar over at Norge er et veldig godt land å bo i, men av og til må man faktisk se med egne øyne hva andre sliter med.. trist, men sant.
Måtte komme oss hjemover da det begynte å gå mot tidlig kveld og solen snart gikk ned, for favelaen er ikke akkurat det tryggeste stedet å henge.. naturlig nok.
Supersliten etter observasjonstur, har vært non-stop hittil denne uka. Ble en tur på McD’s og supermarkedet for å handle inn mer godteri (jess, nye varer i dag! Hehe). Kom hjem til nyvasket rom og kunne bare legge oss rett ned på sengene å slappe.. Herlig! Har jeg forresten nevnt at de har hushjelp her? Kommer til å være verdens lateste når jeg kommer hjem... beware.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar