24. okt. 2007

24.september - 1. oktober

Mandag 24. september til søndag 30. september
Denne uka har Nha Ly slitt masse med den nye telefonen sin.. hun har ”maksmobiluflaks”:P Telefonene fungerere egentlig helt OK, helt til batteriet er tomt.. for den tar ikke til seg strøm. Men smartingene hos TIM mener at den ikke funker fordi at batteriet MÅ lades i 24 timer først.. og Det er vel omtrent noe av det dummeste vi har hørt! Wtf..??? Teknologi er visst ikke disse folkas sterkeste side.. :)
Ellers denne uka har vertsfamiliene våre blitt fortalt at vi flytter, noe som resulterte i at Silvia ignorerte oss litt i noen dager – men det gikk over.. hehe. Vi har lært å spille instrumenter i capoeira og kan faktisk synge litt også ja. Veeeeeldig flinke altså, lover! ;)
Tirsdag var vi forresten på sufebrettfabrikk! Flere av de i klassen bestilte seg brett, men jeg orker ikke siden mitt sannsynligvis vil bli ødelagt på reisen hjem til Norge igjen.. skal tross alt lastes inn og ut på 6 flyplasser......... Men dette er iallfall stedet å bestille seg brett på da, et av de billigste stedene i verden! ;) Bilturen til fabrikken var også ganske interessant, vi pressa 8 stykker inn i en bil.. hehe:D
PS! Denne uka har flere av jentene i klassen blitt ranet på stranda...


Lørdag 1. og søndag 2. oktober;
Lørdag var det fest hos guttene (Christer, Espen og Tom). Naomi hevdet at hun visste veien dit, noe som raskt viste seg å ikke stemme:P Men etter x antall telefonsamtaler og mange ekstra minutter gikk det bra.. Vel framme ble vi tilbudt punsj, som vi pent takket nei til – som om det hjalp..! Vi var de første som kom dit, bortsett fra Angie seff. Naomi bestemte seg for å sette igang festen med drikkelek, sånn med kortstokk der hvert kort betyr et eller annet. F.eks. om du fikk dame måtte du drikke opp alt du hadde i glasset/flaska. Gjett hvem som fikk 3 av 4 damer i kortstokken.. Jepp..! Og så var det en eller annen raring som laget en regel om at hvis man glemte å si en spesiell setning før man drakk så måtte man ta en shot med cognac. Jeg glemte bare av den setningen én gang!! Morsomt lell da, er noen år siden sist jeg drev med drikkeleker:P
Etterhvert beveget vi oss ut i Rio Vermelho. Havnet på en dekkgarasje (!!) ellerno! :D Var utested på kveldene.. kjempegøy;) Danset natten lang, helt til vi snublet oss hjemover rundt 03:30..
Søndag våknet vi egentlig ganske tidlig (som jeg ofte gjør når jeg har drukket) og trippet ned på stranda. Der traff vi på Naomi og Maggie.
Må lære meg å ikke få øyenkontakt med folk når jeg er på stranden, for det virker å være et sikkert tegn på at man ønsker å bli kjent:P men kommer til å ha djevelsk høy selvtillit når jeg kommer hjem iallfall.. ! ”Voce e muito bonita! ;) Fint at noen sier det på dager da man føler seg mindre vakker da.. :)
På kvelden ringte mamma og fortalte at morfar var blitt mye dårligere, og at nå var det kanskje på tide å komme hjem hvis jeg ville treffe han imens han fortsatt kunne kjenne meg igjen osv.. Jeg vil hjem. Gjør ikke samme feil to ganger, denne gangen stoler jeg på magefølelsen! Trenger en klem fra et familiemedlem...


Mandag 3.oktober;
I dag var første dag med foto- og reportasjejournalistikk og vi hadde bli kjent-leker. Er vel ikke noen undervurdering å si at jeg ikke var helt i form til sånt...
Snakket med mams, snakket med Karen og dro på flyplassen for å kjøpe meg billett hjem – helt alene. Jepp, store jenter klarer seg selv tenk! Til og med uten å snakke engelsk, kun portugisisk. Så nå blir det hjemover i morgen! :S

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar