14. sep. 2007

Søndag (Domingo) 9. september;

Våknet 10:30 og kom på at vi skulle på Gay parade i dag! Skulle møte ved skolen kl. 11, så det var bare å hive på seg klær og løpe ut døra. Rakk ikke frokost som Julia skulle ordne til oss i dag (frokos er inkludert i husleia vår nemlig). Tok taxier opp til området der det skulle være.. noen hadde tydeligvis sjekka værutsiktene siden de hadde med seg paraply, for plutselig begynte det å hølje ned! MASSE! Det regnet og regnet og regnet.. hopper fra paraply til paraply jeg:)
Der var flere svære busser/lastebiler som dundret musikk og ble pyntet med masse rar
pynt, og MANGE veldig feminine homser.. Oh yes. Overraskende mange dverger også, nesten så jeg mistenkte at alle dverger i Brasil er homofile.


Fikk meg en beundrerINNE også, hun het Michelle! Kom bort og snakket masse på portugisisk til meg og kysset meg på kinnet! Er ikke så stabil i språket ennå, men fattet at hun snakket om kyss. Kim sto ved siden av og LO, så jeg spurte han hva hun egentlig skulle fram til. Han lo mer og sa ”bare si nei!”.. hehe. Hun ville da ha et skikkelig kyss altså. Brasilianere er freidige folk altså, for minutter senere kom hun snikende inn fra siden og kysset meg på halsen imens jeg sto å kikket på alle de rare tingene rundt oss... Merkelig nok plaget ikke oppførselen til folkene der meg i det hele tatt, så jeg må ha blitt vant til EKSTREMT mindre intimgrenser den korte tiden jeg har vært her. Jeg som hatet å i det hele tatt klemme på venner tidligere.. Godt Tina tok på seg oppgaven å gjøre meg mer klemmevennlig:P
Iallfall, gay parade var gøy! Men selvsagt ladet batteriet på kameraet mitt ut etter 1 time, så jeg må få kopiere bilder fra de andre som var med! Gruff... Var MASSEVIS av morsomme transvestitter osv osv.. :)
Oh, og Michelle ga meg godteri fordi hun synes jeg er ”linda” ;P (Vakker..)

Jeg, Nha, Tina, Christina og Margrethe gikk nedover gaten for å finne flere ting å fotografere og midt i folkehavet klarte Nha å komme bort fra oss andre. Da er det jo flott med simkort som ikek funker:P Gikk 15 minutter eller noe, så var vi samlet igjen. Begynte å bli litt lei all livet faktisk, så praiet en taxi hjem til Rio Vermelho. Oh, forresten fikk Margrtehe seg også en beundrer – en blond dverg! Gikk å klemte på henne hele tiden han, stakkars Maggie! :)

Senere på kvelden gikk vi på café med Angie (Angelo), ble vel litt øl som vanlig det. Satt å skravlet om litt av hvert en stund, Angie er jo blitt vår nye venninne her nede han. Fint å kjenne noen som kan spansk også, så kan han spørre folk om tin gog tang vi lurer på:D hehe
Etter øl gikk vi hjemover og ble faktisk nesten påkjørt av en scooter. Trafikk-kulturen her er ikke spesielt god...Uken ble avsluttet med godteri.. sikkert sånn uken startet også.. :P

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar