31. aug. 2007

Spraakproblemer og malaria (??) :P

Vaaknet av meg selv kl. 07:30 i dag... jeg som haapet paa lang soevn.. Ja ja!
Sovnet ikke saa raskt heller, for det var masse mygg inne paa rommet! Baade jeg og Nha vaaknet opp med x antall myggstikk paa kroppen. Hun har de fleste paa underkroppen, jeg paa overkroppen.. dvs 4-5 i ansiktet, goey... Hjemme reagerer jeg ikke spesielt mye paa mygg, men her ble jeg kjemperoed! Gruff... Kloer iallfall ikke da:)

Inntok en koselig frokost paa bostedet vaart, frokost uten kaker! Vant til kaker fra Bandeirantes vi... snufs. Gikk en tur for aa ta bilder etterpaa, vant til aa maatte trimme etter frokost ogsaa seff:P hehe...

I dag var det endelig sol, saa vi fant fram bikiniene og satte kurs mot en av de 17 strendene her. Laa i fred i ca 5 min foer det dukket opp en fyr som drev med hennatatoveringer.. Long story short; jeg har en sol paa magen... saann kan det altsaa gaa om man ikke bare ber de reise til h med en gang!

Fyren dukket opp igjen etter en halvtime han, og denne gangen slo han seg ned for aa snakke litt med oss.. det hadde jo vaert flott, om han i det minste kunne 5-6 ord paa engelsk!
Vi forstaar jo bittelitt portugisisk til naa, pluss noe spansk som man ogsaa kan komme langt med her nede. Men noen ord er jo seff slang og saann, og da har vi ikke peiling paa hva det snakkes om egentlig.

Et lite utdrag fra samtalen;
Dude: Blabla gosta blabla di amo?
Marielle: Não entende...
Dude: Eu gosta di amo... voce voce.. *peke hit og dit*
Marielle og Nha Ly: hae??

Gaar 10 min med mer prat om dit tog datt, han spoer om vi er forlovet.. noe vi svarer nei paa, vi er jo ikke det da. Saa tror vi at han spoer om vi har kjaerester da, og vi svarer ja.
Han blir litt gira og snakker videre og prover visst aa forklare noe, vi sier at vi ikke forstaar han hele tiden.

Dude: Eu gosta di amo voce, dois...
Marielle (til Nha Ly): Si nei!!
Nha Ly: Hae??
Marielle: Si nei, ae trur han liksom spoer oss om no helt anna egentlig! Kan´ke si det, for han forstaar sikkert engelsken litt..! Bare si nei!
Nha Ly: Náo!
Dude: Oh.. porque???

Etterhvert blir vi da kvitt han, etter aa ha sagt hadet 100 ganger.
Duden maste om vi ville ha trekant med han! Han ville tilfredstille oss jo.. :P LOL!
Det beste er at vi egentlig (i begynnelsen, foer vi forsto han) svarte "Ja, i morgen!" et par ganger!! Hehehe:D
Han spurte hvor vi bodde ogsaa, men vi lot som om vi ikke forsto noe som helst mer.. smart. Saa listet vi oss hjem imens han ble opptatt med aa tegne paa ei anna jente, muhahaha.

Naa har vi dusjet i den teite dusjen vaar og skal vel snart ut aa spise.. prover en annen plass i dag, stedet vi var paa i gaar var saa treigt! Gruff. Skal gaa rett over gaten her vi;)

Skal forsoeke aa faa til litt skype med kjaeresten min i kveld, wee:)



I dag er det 2 aar siden bestefar doede.... faar ikke tent lys paa kirkegaarden julaften i aar, saa faar ta det i januar istedet..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar